onsdag 3 september 2014

Lycka!

Hej!

Det har varit marknad i den lilla trästaden bredvid och vi var naturligtvis där. Det var mycket folk som trängdes bland besökare och knallar. Jag handlade inget speciellt, lite karameller och plastpåsar, det handlar jag alltid när jag är där. Barnen handlade lite "krimskrams" och åkte karusell. 

M gick och sneglade på alla stora chokladkartonger som man kunde vinna och önskade en tia av mig.Till hennes megalycka vann hon 2 kg kexchoklad. Det var en mycket förvånad men stolt tjej som med all sin kraft bar hem sin vinst och funderade på om hon skulle orka bita i den stora kexchokladen och om kanske morfar kunde hjälpa henna att äta upp den. "För du mamma, jag måste ju orka alla karameller också!".
 Nu går hon runt här hemma och smygtittar i kartongen, känner lite på chokladen, luktar lite och önskar att det är lördag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar