tisdag 9 september 2014

Gäst till middag


Trädet, jag kallar det så för jag vet inte vad det är för buske. :-), börjar att ta höst och löven är vackert orange. Jag tänker på min svärmor som nyss var här på besök. Hennes favoritfärg är orange och hon missade bladen men drygt en vecka.



Hej på er!

I går grillväder - i dag höstregn. 

Nu börjar vi få rutin här hemma. Vi kommer upp i tid på mornarna utan att det "brakar loss" hos trötta barn, vi lyckas lämna på förskolan i tid, vi har kommit i gång med att planera och veckohandla och barnens aktiviteter rullar på. Nu hoppas vi att vi får vara friska, många har feber och täppta näsor.

I dag kom T hem och berättade om partierna och vad de tycker och vill. Min so-lärare till man blev glad och snart hade vi "politiken" som gäst vid middagsbordet. T berättade att de hade debatterat och att det hade blivit många livliga diskussioner i klassrummet, bland annat hade de argumenterat för och emot betyg från ettan och om att sälja godis i skolan. M tyckte att "godispartiet" verkade "snällast". Vi får se hur det går nästa söndag. 


♥Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar