fredag 12 september 2014

Det går i vågor

Känslorna, de går i vågor.

Min älskade stora tjej kom hem och var ledsen. Någon eller några i skolan har varit elaka mot henne och hon förstår inte varför. Jag försöker vara en tröstande mamma samtidigt som jag känner mig arg, frustrerad och ledsen. Hur ska jag förklara att det finns människor som är elaka, utan att hon ska behöva acceptera det. Och hur ska jag säga att hon inte ska bry sig, samtidigt som hon ska känna att det hon säger och känner är det viktigaste för mig. 

I dag blir det ingen bild, det är första gången som jag inte hittar någon bild som passar till inlägget. Jag är ledsen för det.

Nu sitter tjejerna i soffan och delar på "chipsskålen" och tittar på magiska cyklar. Ljusen är tända och vi har två dagar ledigt. I morgon har vi inget speciellt inplanerat, jag och den äldsta ska handla present. Hon ska på födelsedagslunch och kläderna är redan valda, det går inte att gå på lunch med kompisarna utan en glittrig topp med fjärilsärmar och jeansshorts med strass. Är det fest så är det! Det ser ut som att hon kommer att få en fin helg.

Jag önskar er en fin kväll!

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar