torsdag 11 september 2014

En snart arbetslös blomma



Jag måste säga att för att vara en fjärilsblomma gör den ett dåligt arbete. Inte en enda fjäril har landat i blomman.


Hej!

Vi går mot val. Överallt pratas det om valet och jag får många frågor av mina elever. En del undrar om de måste rösta när de är myndiga, om det har någon betydelse. De undrar också hur de ska veta vilket parti som passar dem bäst. Det är omöjligt att svara på alla frågor, jag försöker förklara vikten av att gå och rösta, hur viktigt det är att vara med och påverka. Att man kan göra skillnad.

På tal om valet, vi har en tjej här hemma som försöker förhandla sig till att få vara uppe och se valvakan, hon vill se vem som vinner. Vad ska det bli av henne? Politiker?

 Jag fick en fjärilsblomma av mina svärföräldrar och jag är redan nu orolig för hur jag ska kunna få den att trivas hos oss och vilja stanna över vintern. Jag vet att jag ska klippa ner den, frågan är bara när och hur mycket. Jag har aldrig sett en sådan här blomma i ampel, bara i buskar. Tips?


Vi hörs!

♡♡♡ Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar