söndag 7 september 2014

Miniskiva

Till barnens förtjusning hade vi ett kräftpaket i frysen och då fick det bli en liten miniskiva för bara oss i familjen.


Nu känns det att jag fått min ranson av kräftor och jag är nöjd, barnen vill att vi äter det nästa helg igen. Nja, vi får allt se. Tröttheten och lågt blodtryck gjorde att det inte blev någon ostpaj, i stället gjorde J chips av västerbottenost, de blev perfekt knapriga och lagom stora.


Västerbottenchips

Sätt ugnen på 200 grader. 
Lägg små högar av riven västerbottenost på bakplåtsklädd plåt, ca 1,5 msk ost/chips. Det bör vara gott om utrymme så att chipsen inte smälter ihop. 
Grädda dem tills de börjar få färg, ca 8 min, de ska få en gyllengul färg.
Ta försiktigt loss chipsen från plåten och ställ dem gärna mot plåten så att de blir krispiga.


Hej på er!

Redan söndag. Tro det eller ej, men i dag fick jag verkligen tvinga mig själv att masa mig ur sängen och då var klockan tio (!). Jag skulle lätt ha kunnat sova en stund till. Blev lite piggare efter lunch och har tapetserat Ms garderobsdörrar. Dörrarna blev skimrande rosa med blommor och fåglar och i morgon ska vi skruva fast knopparna, sedan är det klart. M blev nöjd och vill nu att vi tapetserar alla fyra väggar så att hennes rum blir en fågelbur. 


Ljuskopparna finns i två nyanser av blått och finns här.





Det är redan eftermiddag och jag måste erkänna att det känns som att jag sovit bort halva dagen. J är ute och springer i det fina vädret och barnen sitter och tjurar på varsin våning. Den stora framför paddan och den yngsta på sitt rum. Jag ska försöka få dem sams och ut i det fina vädret innan det är tv-dags.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar