söndag 14 september 2014

Där varje dag börjar


Fotoutmaning vänner emellan och temat är: "Där varje dag börjar".


Egentligen börjar nästan varje dag likadant, den går på rutin. Den börjar med att jag stryker T på kinden och säger att det är dags att gå upp. Den yngsta går alltid upp först och behöver nästan aldrig väckas, sedan är det frukost, tandborstning osv. 

I dag är det helg och jag tog mig ut när solens första strålar letade sig genom dimman. Jag såg inga älvor dansa men när jag stod där i gräset kände jag att befann mig "där varje dag börjar. Solen började värma mig och dimman lättade på bara några minuter. 

Jag tog snabbt några bilder av daggen och skrämde en ensam joggare när jag plötsligt tittade upp från gräset. Jag har aldrig tagit bilder av dagg, det är vackert. Någon annan morgon ska jag göra ett mer seriöst och noggrant försök att fånga dropparna på nära håll. 




Fler bidrag finns här och här.

Jag hoppas att ni får en fin dag!

Kram Lena

4 kommentarer:

  1. Vackra bilder, fin tolkning! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som nästan är lite vårlika:) Ser så grönt och fräscht ut!
    Ha en fin start på kommande vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder. Så fint du beskriver där dagen börjar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Fina daggbilder, jag älskar verkligen såna här höstmornar som vi har förtillfället!

    SvaraRadera