måndag 15 september 2014

Vaniljmuffins med Ahlgrens bilar- fluff

Hej!

T har haft tjejkväll/pyjamasparty med sina vänner och vi bakade minimuffins med Ahlgrens bilar-fluff. De är enkla att göra men tar lite tid från två dagar. Fluffet blir bäst om det får stå i kylen över natten.
Vilket väder vi har, solen värmer och jag går i sandaler. Det som gör att hösten känns nära är att det blir fort mörkt på kvällarna. När jag slutade i dag gick jag hem, och det var så skönt ute att jag tog ett extra varv runt området innan jag gick hem och kramade "badhuströtta" barn. De har studiedag och J och mina föräldrar var till badhuset på förmiddagen.

Jag gjorde fluffet så här:

3 dl vispgrädde, (jag använder alltid Valios laktorsfria).
65 g Ahlgrens bilar
Några droppar rosa karamellfärg

Klipp bilarna i små bitar.
Smält grädde tillsammans med bilarna på låg värma. Rör hela tiden och det får INTE koka. Häll upp blandningen i en skål med lock.
Tillsatt ev. karamellfärg.
Låt svalna och ställ skålen i kylen över natten (minst 6 tim).
Vispa sedan gräddblandningen med en elvisp och spritsa ut den på muffins. 
Dekorera med strössel.  
Du kan också använda fluffet till tårtfyllning.

Ha det bäst!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar