söndag 21 september 2014

Trötta fötter


 Hej!
Sitter här och vilar mig efter gårdagens projekt, vi hann med en hel del.

Vi började dagen med sovmorgon till halv åtta, så sköönt! Sedan kom mina föräldrar på besök och det är alltid lika trevligt. Det diskuterades bilköp och skoköp. Det senare efter att M valt stövlar framför tennisskorna: "Mamma, nu får hela foten plats och tårna är raka" Jag fick jordens sämsta samvete, så nya skor står överst på inköpslistan som sitter på kylskåpet.

Efter lunch var det tivoli som gällde. Vi avstod från att trängas med alla karusellsugna barn i fredags och lördagens besök vad väldigt efterlängtat. Barnen åkte upp hundralappar och vi vuxna stod och förfärades över allt som snurrade och försökte beklaga oss i den höga discomusiken. När det var avklarat åkte vi till storstan för shopping.

Det var väldigt länge sedan jag handlade till min själv och det var riktigt roligt att gå loss bland allt det fina. Tänk vad glad man blir av lite ytliga saker som till exempel att äntligen hittat en bh som sitter bra, en svart tröja som passa till alla mina byxor och ett par leopardfärgade "fladder/sladder" byxor i grått, som jag aldrig kommer att våga visa mig i. Förutom egoshopping fick T en hel del med sig hem. Hon börjar bli stor och väljer sina kläder med omsorg, och jag vet inte hur länge och hur många Victoria Secret body mists vi snosade på. Till slut luktade alla likadant, vi sprayade papperslapp efter papperslapp, till slut luktade hela världen sött.
Tröjan är från MQ och byxorna från Kappahl.
Det har varit skönt med en aktiv dag, det får tankarna på gott humör.

Nu ska fika på äpplekaka med smak av kola (bilder och recept kommer) och fira att M har "låtsasnamnsdag".

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar