onsdag 10 september 2014

Det gäller att passa på


Det har inte hänt så mycket här hemma. Jag vill bara titta in till er!

Hej!

I dag har jag, för första gången på tre månader, joggat i solen, provat min nya hudlotion och insett att jag nog luktar vaniljmuffins, gjort ett tappert försök att orka putsa fönstren och mutat M med godis för att få henne att tvätta sitt skoskav. Lite smått och gott! På tal om sol, i söndags passade vi på att grilla i det soliga vädret. Det gäller att passa på för snart värmer den inte längre. Har vi Indiansommar? Brittsommar är väl när det är varmt in i oktober, runt Britta-dagen, som är den 7:e? Eller?

Det blev hamburgare i toast (!). Vi upptäckte att vi inte fått med oss hamburgerbröd hem från affären och då fick rostbröd duga. Vi glömde att hämta h-bröd någonstans mellan Ms bästa kompis uppvisning av simtag, över kundvagnen, och Ts letande efter "den perfekta hemliga skrivboken".


Jag vill också passa på att rekommendera den här goda hamburgerdressingen från Max, den finns på ICA och Willys. Den har lite hetta och passar bra till grillat. Till pommes hade vi aioli från i går och när jag äntligen gick från bordet var jag osunt mätt (kan man säga så? Hittar inte ordet!) och blev inte hungrig på hela dagen.

Jag hoppas att du har en fin veckan!

♡♡♡ Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar