fredag 19 september 2014

När knallar kommer till byn....

...blir det trångt. 

Jösses vilken sommarvärme, termometern visade +20 när jag kom hem på eftermiddagen och det är klart att solen tittar fram nu när det är marknadshelg i den lilla staden. Oj, vilken trängsel det var bland knallarna, jag tror hela staden var ute "marknade". 

I dag märktes det att jag bor i en liten stad. När jag kom hem och klev ur bilen luktade det socker ända hem till oss. Det luktade en blandning av brända mandlar, karameller och sockervadd. 

Jag gjorde inga direkta marknadsfynd och nougatkarameller och renkorv är inte direkt i min smak. Jag kom hem med fyllda delikatessoliver och fetaost, vilket gjorde att middagsvalet blev enkelt. 


 Det blev en vågig chokladkaka till efterrätt och det var precis vad jag ville ha efter den salta maten. Kanske inte det mest estetiska upplägget men vad gör det när den är försvinnande god.

Det är fredag! Barnen är nyduschade, alla är mätta och små lyckliga händer har hittat till chipsskålen som är fylld upp till kanten. Själv känner jag mig lite som en urvriden disktrasa för mitt i det soliga varma kom ett besked som gör att tankarna åter snurrar och jag måste påminna mig om att andas. Nu behöver jag ta helg.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Tack för din hälsning Lena. Hoppas att din helg bjuder på vila och andrum och framförallt frihet från snurrande(och kanske påträngande) tankar.

    Bamsekramar Malin

    SvaraRadera