måndag 10 november 2014

Att bli fascinerad

Det är något speciellt med delfiner. När jag ser delfiner blir jag imponerad av deras tillgivenhet, klokhet och sociala samspel.

Hej!

Börjar ni tröttna på bilder från Kolmården? Sorry! Jag måste bara visa några höjdpunkter för oss vuxna. Ett besök hos delfinerna är ett måste!

Det var fullsatt i delfinariet. Vi satt packade som sardiner och njöt av showen, trots att det var både varmt och fuktigt. Tyvärr var det svårt att hålla kameran still när alla runt omkring klappade händerna.
Denna kisse är också ett djur som jag blir imponerad av. Ståtlig och respektgivande.
Vi stod på varsin sida av glaset och tittade på varandra, och även om jag visste att den inte skulle kunna röra mig kändes det i magen när den nosade på/mot min kamera. Pälsen ser mjuk och skön ut M ville gosa in sig.
Visste ni att giraffungen faller två meter vid födseln och att en vuxen giraffs hjärta väger ca elva kilo och är ca 60 cm i diameter. 
Det här inlägget får bli det sista från Norrköpings skogar. Tyvärr träffade vi inte Kolmårdstrollet Trolle och inte såg vi Jalle, Julle och Julius, bara spöken och gastar. Kommer ni ihåg dem? Ett barnprogram som sändes från 1959-1987.

♥♥ Kram Lena ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar