fredag 7 november 2014

Fredag och kladdkakans dag.

Redan fredag...sååååå skööönt!!!!! Har ni ätit kladdkaka i dag? Vi firade på jobbet och det får räcka.

Visst är det mysigt att få komma hem, tända en brasa, ställa fredagsblommor på bordet och duka lite lagom fint på bordet. 

Hej på er!

Jag har verkligen inte suttit still många minuter den här veckan. Det har gått i ett! Om det är något jag har lärt mig som lärare är att dagen ofta inte blir som jag planerat. Det uppstår oväntade situationer och saker får strykas från agendan. Det är också det som gör arbetet intressant och simulerande. Det är skönt att ha saker att göra men lagom arbetsbelastning är bäst. Ni vet, det där jag skrivit om tidigare. Att hitta balansen i livet.

För bara ett halvår sedan tänkte jag annorlunda. Jag stressade lätt upp mig, var trött och kände mig otillräcklig. I dag försöker jag prioritera annorlunda. Jag har insett och lärt mig att arbetet inte får och ska ta för stor plats. Tiden med familjen är värdefull och då vill jag vara en pigg och närvarande mamma. Jag har lärt mig den hårda vägen, det har kostat. Jag ska inte säga att det är lätt men jag försöker, varje dag.

 Nya ljuskoppar i vitt och koppar, de lyser fint i mörkret. Jag ska snart tända dem och njuta av kvällen. Kopparna hittar du här
  


Nu ska härs bakas pizza med kapris, rödlök och tonfisk. Det är bara att kavla upp ärmarna och börja.

Sköt om er!

Kram på er!

Lena

1 kommentar: