fredag 21 november 2014

Fredag

Den svarta plåtbrickan och ljuskopparna kommer från Vitrinskåpet.

Har ni också problem med ett överflöd av papper och teckningar på kylskåpet? Jag rensar och barnen fyller på. De kommer hem med fina egengjorda kylskåpsmagneter och då måste de ju synas och användas.


Hej!

 Veckan har gått väldigt fort och den blev inte som planerat. M har haft feber och jag har varit hemma och degat, målat och tittat på tv med febrig liten. Tyvärr är det ingen som gör "jobbet på jobbet" och det blev stressigt att komma tillbaka. När vi kom hem och innanför dörren gick luften ur mig, jag skulle ha kunnat somnat stående. Till slut släppte jag väskor, blöta utekläder och posten på golvet och blev sittandes i trappen. Efter en lååååågn varm dusch och lite mat i kroppen blev jag som en ny människa. Nja, det var nog att överdriva, knappt en halv ny människa. Jag blev i alla fall så pass människa att jag bakade en saffranskladdis efter middagen Saffran brukar inte förekomma här hemma förrän till första advent, vad händer?

På tal om att komma tillbaka till jobbet. I onsdags morse var jag helt själv i arbetslaget, det var mörkt, tyst och ensamt. Alla mina kollegor var antingen sjuka, lediga eller hade sjuka barn, det kändes som att jag var "last woman standing". Jag trodde att jag missat något, att alla andra utom jag visste vad  som hade hänt eller var vi skulle vara. Kuslig känsla. 

I kväll skulle vi ha haft glöggkväll med arbetslaget men baciller satte stopp för det och jag funderar på att värma årets första glögg här hemma. Jag brukar hålla mig till första advent, ingen julmusik, inga adventsstjärnor och ingen glögg. I morgon kanske jag spelar lite julmusik i smyg, bara kanske......

Trevlig kväll mina vänner!

Kramar Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar