tisdag 25 november 2014

Inför advent

 Duk från Bruka Design
Hänge i koppar från Nordljus
Ängel i glas från den lilla stadens inredningsbutik
Bricka i plåt från Vitinskåpet

Äntligen! I dag sken solen från en klarblå himmel och det var nästan overkligt ljust i några få timmar, men säg den lycka som varar för evigt, klockan tre var det mörkt igen.

Hej! 

Har kylan kommit till er? Här har den det och värmen här inne "släpar" efter. Jag går (hasar) runt i fleece och tjocka, mjuka, hala sockar. 

Jag har (som vanligt) stressat lite på jobbet och när jag gick hem i dag sa G till mig att jag skulle åka hem och adventspynta. Och det gjorde jag, mellan tillverkning och frisering av svarta pom poms och matlagning försökte jag att få till lite advent på brickan. Det var segt att få till lite julkänsla i mörkret, men nu är alla stjärnor och ljusstakar på plats. De står i fönstren och väntar på att få sprida lite ljus i mörkret. På söndag tänds de, inte före. Tror jag......

Jag kan inte sluta ta bilder på mitt hänge i koppar. Det är så tacksamt att fota och kanske får det ett eget inlägg......i år igen.....
Nej, nu har jag inte tid att sitta här hos er, om jag sätter fart hinner jag göra i ordning adventsljusstaken innan tröttheten tar över. När den väl är här blir det inte mycket gjort.

Kramar Lena

1 kommentar:

  1. Vilken söt ängel! Här har det blivit kyligare men riktigt kallt är det inte än. Kanske blir det frost till helgens adventspyntande :)
    Kram Maria

    SvaraRadera