onsdag 5 november 2014

Att ha rest till faraos land

I några timmar befann vi oss i en annan tid och i ett annat land, vi var hos faraonerna. Stora egyptiska statyer bevakade oss och det kändes som att de tittade på oss. M trodde att statyerna skulle börja röra på sig och kliva runt bland oss. Jag blev också lite smånojig, jag har nog sett för många dåliga filmer :-).

Hej!

Tidigt på morgonen smög jag in till Spaavdelningen och tog några bilder. Det var ingen där så tidigt på dagen och jag hade hela badet för mig själv. Det kan tyckas var lyxigt men det var nästan kusligt tomt och tyst, och jag skyndade mig att ta bilder. Utanför relaxen fanns Bråviken och en klarblå himmel. Vackert!
På första våningen fanns bubbelpool, vilosängar och motionssim. Det fanns också spa-behandlingar för stora och små.
På andra våningen fanns det ytterligare en bubbelpool, en strömpool och möjlighet att simma ut till en utomhuspool med vintertak.
Jag skulle gissa att den här herren är närmare fyra meter lång.
Visst är det fint? Hit kan jag tänka mig att åka igen.

Nu är det vardagen som gäller. Det är mycket som ska hinnas med innan jullovet, lektioner ska planeras, sagor ska rättas och betygen ska sättas. Det blir intensivt samtidigt som det blir kallare och mörkare och då känns det ganska bra att tänka tillbaka på vår blixtvisit till Afrika (?)  :-).

♥ Kramar Lena ♥


1 kommentar:

  1. Vilka bilder du bjuder på. Underbart. Jag är sååå svag för spa miljöer men att tassa runt själv på morgon kvisten är jag för feg för. Vi åker till Österrike på sportlovet och hotellets spa avdelning, mmmmmmm jag har tittat på den på webben så många gånger att jag redan kan varje skrymsle. Kanske vågar jag fota där en kall morgon i februari. Var rädd om dig min vän.
    Kram Kristina

    SvaraRadera