lördag 15 november 2014

Vinterns finaste blomma

Visst är cyklamen en av vinterns finaste blomma? Den och hyacinter.

Hej!

Tittar in en kort stund för att önska er en trevlig kväll!

I dag har det varit full fart. Jag skulle bara vara och gå runt i mysbyxor, dricka för många koppar kaffe och plocka fram vintern men det visade sig att alla andra i familjen hade en annan planering. M ville cykla till lekparken och "segla på de sjutton haven" som pirater gör och T ville planera och handla inför sin födelsedagsmiddag och det tog sin lilla tid. Vi bestämde färgtema, meny, pyssel och snacks. På "min tid" var det korv med bröd och fiskdamm. Dagen gick fort och nu på eftermiddagen har jag försökt få till några bra bilder på lite fint som har kommit till Vitrinskapet men mörkret envisas med att förstöra. I morgon blir det stativ.
 Medan jag sitter här och skriver "strötittar" jag på Junior Eurovision Song Contest. Jag blir imponerad över deras sång och deras scenframträdande. En av tjejerna har gjort en mobilapp, har en egen Youtubekanal och skrivit en bok. Nu blir hon en popidol, hur ska det sluta?
Nu väntar en (till) kopp kaffe och en chokladbit i form av en snögubbe. Det blir så när man snor lördagsgodis från sina barn.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar