tisdag 18 februari 2014

Det här med att flytta fokus....

...tröttnar jag aldrig på.

Det är andra dagen på sportlovet och vi tycks vara hyfsat friska nu.

Dessa pärlhyacinter fick jag av min J på Alla hjärtans dag och nu sitter jag här och ser hur de växer så det knakar. Jag hoppas att de hinner slå ut innan de blir för långa och rangliga. Jag hoppas att de blir vita, det har J lovat. Jag har sett ljusrosa på bild men aldrig lyckas få tag på några. I brist på vacker kruka får en syltburk av glas från Ikea duga.



Vädret är fortfarande knasigt. I går var det plusgrader, solen värmde och det var blött överallt. I dag är det minusgrader, isigt och halt. Vi väntar snö. Jag hoppas att snön kommer nu när det är sportlov, det är så mycket lättare att vara ute med barnen.



Tvn står på och det är OS. Vad duktiga alla längdåkare har varit, kul. Själv har jag, som ni vet, inte lyckats få tag på några skidor så när övriga i familjen ska åka får jag stå och frysa, jag menar heja, vid sidan av spåret.



Ha det bäst!

Kramen

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!
    Pärlhyacinter är vackra, känns som vår när dom blommar=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Men åååh att ni också blev krassliga. Vi som skulle hålla oss och våra familjer friska på sportlovet...hihi. Ingen lätt uppgift direkt men nu känns det som att vi är på rätt väg här hemma(peppar, peppar :).

    Jag kan mycket väl tänka mig att man bara vill ta "perfekta" bilder med en ny och mer avancerad kamera...alltid en jakt på att få till den där sista finishen. Har precis börjat och har bara knäppt än så länge men det är kul det med.

    Ha en fortsatt skön ledighet!

    Kram Malin

    SvaraRadera