söndag 16 februari 2014

Fotoutmaningen vänner emellan - Vardag

Det här med vardag är svårt att beskriva, det är en blandning mellan det vanliga, det som går på rutin och det spontana som lyxar till vardagen. När jag skulle välja något ur min vardag tänkte jag först på barnen, sedan på morgonrutinerna och sådant där tråkigt som man måste göra, tvätta, dammsuga och plocka men det vill väl ingen se på bild.

Min vardag består till stor del av jobbet, i alla fall det ena jobbet, skolan. Det är lektionsplaneringar, möten, tid framför skärmen och i klassrummet.


Och som vanligt måste mina barn få vara med, de är ju mina vardag, mitt liv. Ugglan (Pet Shop) får representera den lilla kloka och Monster High dagboken den stora eftertänksamma.

Vill du se fler bilder klicka här och här.

Trevlig söndag!

6 kommentarer:

  1. Fint inlägg om vardagen. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härliga foton och så fint du beskriver vardagen!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Ugglan var ju bara för härlig, den sidan får jag klicka vidare till och kika på. Ha en fin söndagskväll Karin

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt! Vardagen kan vara både det där lite tråkiga med måsten och rutiner men också lyxiga stunder. Härligt inlägg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Vilka härliga bilder, gillar glitterpennan hihi. Lyx i vardagen måste man ha varvat med lite
    tråk "göra" ;O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  6. Skönt att ha den blandningen mellan vardagsstök och lite lyx.
    Lite glitter i vardagen ibland - som pennan ;-)

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera