söndag 9 februari 2014

Söndag

I dag har jättestora vita blöta flingor öst ner från himlen. Nu på eftermiddagen tog jag dessa bilder ståendes på verandan. Jag är feg och törs inte ut med min mobil i det blöta snöovädret .


I dag är familjen trött. Vi kom hem sent i natt. Barnen somnade så fort de satt sig i bilen och sov tills vi parkerade på uppfarten. Den stora masade sig hela vägen upp för trappen fram till sängen och somnade innan huvudet nuddade kudden. Den lilla fick J bära.


Den som är tröttast är nog jag. Jag har gått på halvfart hela dagen och det har blivit mycket os-tittande. Den lilla har varit på kalas i nästan tre timmar och far runt av allt socker. Den stora har lekt med en kompis hela dagen och nu sitter hon på sitt rum och sjunger. Det är mysigt att höra. De somnar nog gott i kväll.

Vi hade en supertrevlig kväll hos familjen B. Tack! 




Nu är det inte mycket kvar av snögubben och "snögubbstjejen". De ser lite "trötta" ut.

Kramen

1 kommentar:

  1. Vilka härligt vintervita bilder du bjuder på! Och vilka helt ljuvliga semlor du bjöd på i förra inlägget.
    Tusen tack för det tipset! Precis vad jag behövde då jag får besök av en flicka som är allergisk
    mot mandel och nötter och jag vill göra något gott även till henne.
    Kram M.E

    SvaraRadera