söndag 2 februari 2014

Fotoutmaningen vänner emellan - Avkopplad

Hej!

Dagens tema är avkopplad. Det är en balans att koppla av. Avkopplande kan vara att göra så lite som möjligt men det kan också vara att med kropp och själ ge sig in i ett intressant och stimulerande projekt. Den här gången var det inte svårt att komma på något utan att välja. Det finns så mycket som gör mig avkopplad. Ett skönt bad gör mig avkopplad, att baka, att fota och att läsa en intressant bok gör mig avkopplad. Det mest avkopplande jag vet är att tillbringa min tid med mina barn. Den här söndagen har varit väldigt avkopplande och dagens bilder får på något sätt symbolisera det. 

Vi har plötsligt fått väderomslag, det är 3 grader varmt och kramsnö. Förmiddagen var aktiv, det har åkts pulka och längdskidor, det vill säga de som har skidor har åkt runt runt här på tomten. Det har också byggts snölyktor och snögubbar i alla storlekar. När vi kom in drack vi varm choklad med vispad grädde, marshmallows och chokladsås. Jösses, vad kalorier och vad gott det var. Det är mysigt att sätta sig rödmossig av vinterluften och värma händerna mot koppen och känna sig helt avkopplad.


Den stora värmer sina händer.



Vill ni ser fler bilder på dagens tema klicka här och här.

Trevlig söndag!

Kram L

9 kommentarer:

  1. vilken mysig och avkopplande dag, fint att avsluta härliga aktiviteter med varmchoklad . Ha en fortsatt fin söndag. Åse

    SvaraRadera
  2. Så mysig avkoppling. Gott det ser ut. Ha en fin söndag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Men så mumsigt det ser ut, visst är det härligt med
    vintern som äntligen kom?
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj så gott det ser ut! Det är lite knepigt det där med väder. Jag längtar verkligen efter våren men när vi nu fick snö kunde den ju stannat lite mer än ett par dagar för våren dröjer nu ändå ett tag till.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Lite trist är det att snön redan töar bort, det är ju härligt att kunna ägna sig åt vinteraktiviteter med barnen!
    Och så härligt det ser ut med den där varma chokladen… ljuvliga foton som frestar.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Att läsa dina kloka ord är avkoppling bara det. Jag har aldrig provat varm choklad på ditt vis, ser så gott ut, måste testas någon gång. Ha en fin vecka.
    Kul att du vill vara med i vår utmaning.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Kära någon - det där såg alldeles för gott ut! HJÄLP. Skulle vilja ha en nu...

    Ha en fin kväll!
    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  8. Vilka bilder! Det är ju så jag längtar efter att göra en mumsig choklad själv. Gärna en med en skvätt minittu i - fast det är bara för vuxna : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Jag har aldrig tänkt på Minttu, däremot skulle kanske en skvätt Bailys fungera. Jag försöker se och svara inne på din blogg men det går inte.
      /Lena

      Radera