lördag 1 februari 2014

När tankarna styr (redigerad)

Hej!

I morse var bara jag och den lilla uppe tidigt på morgonen. Hon låg i soffan och tittade på film och jag satt i hörnet på soffan med mina tankar som jag har haft med mig hela natten. Jag öppnade surfplattan och läste några ord, då kom de, tårarna, det gick inte att stoppa, vilken urladdning. I fredags, på jobbet, beslut, frågor. Det var så mycket jag ville prata om men jag hann inte, det gick i ett och när jag kom hem var det fredagsmys och tid med raringarna. Jag förstår att mina ord blir obegripligt för de flesta av er. Jag vill inte lämna ut någon. Jag kan bara säga att jag är så tacksam över hur bra jag har det i jämförelse med andra. Hur bra jag har det som har möjligheten att påverka och fatta beslut som rör mig och min familj.




I dag har vi inhandlat längdskidor till alla familjen utom jag. Det fanns inga kvar i "min längd". Det fanns juniorskidor till mig men gissa....jag är för tung, fästzoonen eller vallzonen blir för liten. Jaha, banta eller växa på längden? Eftersom inget av alternativen går att fixa under den här vintern har jag beslutat att åka till en annan butik i veckan och se om jag har bättre tur. 



I kväll blir det hemgjord pizza och Mello. Gräddad pizza med tomatsås och riven mozzarellaost som efter gräddning toppas med lufttorkad skinka/stekt halloumi, ruccola, pinjenötter och körsbärstomater. Om man vill, ringlas lite balsamico blandad med lite honung över allt det goda. Barnen får det traditionella, skinka och champinjoner. Den stora har haft nedräkning och är laddad till max. Jag hoppas för husfridens skull att Yohio går till final.

Trevlig kväll!

Kram 

1 kommentar:

  1. Nej, det är inte lätt att som lärare möta alla elevers olika öden...hoppas att din helg slutat bra! Vilken galet läskande bild på den varma chokladen. Mums...och vilket fint kollage :) !

    Ses! Kraaaam!

    SvaraRadera