onsdag 12 februari 2014

Egen tid

I dag är jag hemma med en liten, i alla fall på förmiddagen, på eftermiddagen ska jag till jobbet och ha konferens. Då ska liten mysa med mormor och morfar.

I skrivandets stund tittar liten på Lejonkungen och jag har egen tid framför skärmen. Lyxigt! Jag har bryggt en kopp varmt kaffe med smak av kardemumma, gett sjuklingen Ballerina kladdkaka och letat på mina glasögon som ständigt tycks ha ben. Det är den första riktiga koppen kaffe på över tio dagar men jag måste säga att magen inte riktigt tycker att det är speciellt smart.


Vad är det med barn och Ballerinakakor? Det verkar vara så att de föds med instinkten att alltid dela på dem och äta upp fyllningen först. Den lilla misslyckades med att dela sin kaka och den gick sönder. Vips, tar hon en ny, en trasig duger inte.




Här är mina ögon. Som jag har letat! 


Som ni ser har jag en hel del tidningar att "läsa ifatt". 


Ljuset är från H&M Home.


Nu ska jag njuta av stillheten, mina tidningar och snön som vräker ner utanför fönstret. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar