lördag 10 maj 2014

Eurovisionsfestivalen och döskallar från IKEA

Hej!

Lördag och inget regn, det är nästan konstigt. Mina föräldrar kom på förmiddagen med lördagsgodis till barnen. Vi fikade på nygräddat bröd, direkt från ugnen. Degen jäser i kylen under natten och trycks ut på mjölat bakbord på morgonen. Det är superenkelt, skär i önskad storlek och skjutsa in plåten i ugnen. Receptet finns här.


I dag är det den stora "rullgardingsuppsättnings-dagen". Den äldsta har valt rullgardiner till deras allrum. Solen skiner in där hela dagen och det blir, som den yngsta säger ,"brännhett" på hela övervåningen. Jag skulle kunna skylla på dålig isolering....J mäter och mäter, det verkar ta sin lilla tid.

Vi ska inte göra något speciellt i dag. Det är bilträff och cruising i den lilla staden. Vi hör hur de varvar sina fina bilar ända hit. Det kommer att bli en kväll full med avgaser, bilar och fester. 

I kväll ska Sanna sjunga och vi vuxna i familjen är måttligt roade, det ta ju en evighet innan alla har sjungit. Vi har lovat den äldsta och hon ska få vara uppe och se alla bidrag men inte röstningen.


När vi var till Ikea köpte vi godis, döskallar med smak av saltlakrits och hallon, en klassiker. Den äldsta sa att "smakerna gifters sig med varandra". Jag tycker att de är goda men jag är inte speciellt förtjust i smågodis. Av någon konstig anledning verkar de försvinna ur skålen av sig själva. Vi har nog godisråttor i skåpet, hua!


Jag vet att det låter tråkigt men varför gör man godis i form av döskallar?



Nu ropar J att jag ska komma och klippa av bredden på rullgardinerna (?). Det gäller att klippa rakt så att det inte blir som den där sagan om Mäster skräddar som klipper tyget tills det bara finns en tummetott kvar.

Ha en mysig lördagskväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar