söndag 11 maj 2014

Fotoutmaning vänner emellan- i blom...

Dags för en ny fotoutmaning. Förra veckan fick jag inte tiden att räcka till men i dag gör jag ett försök. Veckans utmaning är "I blom...". Tyvärr har veckans kyla gjort att det mesta här har stannat av, blommorna är på gång men de flesta är inte tillräckligt utslagna för att fotas.



Redan i onsdags hade jag en plan för utmaningen. Grannen har en "buske" med vackra gula blommor (som jag inte vet namnet på) och när den har slagit ut lyser den som en sol och mot en knallblå himmel blir det en vacker bild. En hel veckas regn har gjort att det inte riktigt blev som jag ville, gult och grått är ingen lyckad kombo.

I fredagskväll tittade solen fram en kort stund mellan regnskurarna och jag skyndade mig att ta några bilder, Tyvärr var alla fina gula blommor genomdränkta av vatten.






Nyduschade blommor på en gren.



Jag ser fram emot när alla våra syrener blommar, vi har fyra olika färger/nyanser på vår lilla tomt och det luktar syren i luften när jag kommer ut på mornarna. När syrenerna blommar brukar vi ha skolavslutning och de pryder både klassrum och uteplatser. Längtar!

Vill du se fler bidrag klickar du här och här.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kram L

10 kommentarer:

  1. Halloj!
    Vilka vackra bilder du bjuder på!
    ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Det där gula blir nästan självlysande!
    Här nere i Skåne där jag bor så blommar syrenerna, väldigt tidigt....nästan liten synd. Vill så gärna att det ska hålla länge, jag tycker de är så vackra!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som Ginst eller Forsythia. Vackra är de i alla fall fina bilder du fått till även om de kanske inte blev som du först tänkt.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder du bjuder på, nu är naturen som allra vackrast önskar att den ska förbli så länge, väldigt länge. Kram Åse

    SvaraRadera
  5. En forsythia buske har du fotograferat! Underbart och färgsprakande! Hos oss har den busken blommat över och nu fått
    en välbehövlig tuktning!
    kram M.E

    SvaraRadera
  6. De är jättefina.. Här blommar syrenerna redan. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Härligt gult! Lika gult som rapsfälten som jag snöat in på.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att du har fångat den vackert!
    Ger energi med färgerna som kommer nu.
    Ha en fin dag// Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Vilken färgprakt! Det är så härligt med alla blommande buskar nu.
    Kram Helén

    SvaraRadera