onsdag 21 maj 2014

Nytt i kökssoffan

Vilken värme! Nu i skrivandets stund, klockan åtta på ivällen, har vi 25 grader ute och det ska till och med bli varmare i slutet av veckan.

Eftersom det har varit toppenväder har jag inte gjort så mycket mer än att skrota runt här hemma och därför har jag inga intressant bilder att visa för er. Hemmet ser ut som kaos och den här sommarkänslan får oss alla i familjen att slå av på takten. Vi alla är hellre ute än att "plocka" här inne. Stundtals är det stora grushögar i hallen och om man inte är snabb med dammsugaren smyger gruskornen fort in i resten av huset. Luriga rackare!

För ett par veckor sedan var jag till IKEA och kom hem med lite smått och gott, bl.a. ett nytt kuddfodral. Jag tänker att jag inte ska handla så mycket på IKEA men det tycks betyda att jag bara ska handla många små saker, ungefär en eller två pappåsar.



I skrivandets stund sitter jag och pustar ut efter en arbetsdag med möten, möten och möten. Huvudet är fullt med datum, program, "att göra-listor" och "att inte glömma- listor". Det mesta är roligt och tidsbegränsat och då är det helt ok att ha fullt i almanackan. 

När jag åkte hem från jobbet i dag var det hett i bilen och jag var trött i huvudet, så trött att jag glömde bort att jag hämtat den äldsta. Jo, det stämmer! Först hämtade jag den äldsta och åkte sedan och hämtade den yngsta, precis som vanligt. När jag svängde ut från förskolan åkte jag tillbaka till den storas skola för att hämta henne. Barnen undrade vad vi skulle göra och jag drog till med att vi skulle festa till det i värmen genom att köpa glass. Oj, vad det är läskigt när huvudet inte orkar ....I kväll hoppar jag över min kvällspromenad och tittar på tv.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar