söndag 18 maj 2014

Vita blommor

I dag har vi trotsat pollen och tagit fram utemöblerna. J tvättade och oljade trädäcket i går kväll och i dag åt vi årets första lunch ute i värmen.

Det har blivit väldigt mycket bilder på blommor, de är så tacksamma att fotografera. De står still och tittar in i kameran, jag behöver inte rätta till håret och torka bort ketchup kring munnen, så praktiskt.

I går passade jag på att ta lite bilder på päronträdet, det bär två olika sorters päron. Den ena sorten går knappt att äta, detn är stenhårt och beskt. Jag förstår varför den förr förra ägaren lät ympade det.





I går var jag ute i värmen och sprang och efteråt undrar jag varför jag valde att börjaårets (hittills) varmaste dag. Jag har inte sprungit ordentligt sedan jag flyttade tillbaka från Linköping och det är några år sedan. Visst, jag har rört på mig men inte sprungit. Jag har urusel teknik, har svårt att hitta rytmen och vill gärna springa för fort. Jag blir så glad när jag inser att jag  faktiskt joggar och glömmer bort att andas och gasar på alldeles för fort. I går hittade jag rytmen och tyckte att det var riktigt skönt. Nu gäller det bara att komma i håg att andas.

Avslutningsvis en bild på vår spirea som är i full blom.


Jag hoppas att nu njuter av värmen!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar