torsdag 8 maj 2014

Vilken årstid är det?

Tittade ut genom fönstret och såg att lönnen var gul och att regndropparna hängde i tallen. En typisk höstbild I maj! Termometern utanför köksfönstret visar 5,3 grader varmt, det är nästan att jag misströstar. Det är kallt både ute och inne och vi tänder i kaminen på kvällarna. 


Jag ville inte gå ut i regnet, jag tog bilden genom fönstret och nu hoppas jag att det inte syns att glaset är smutsigt och behöver putsas.


I dag har jag varit på utvecklingssamtal med den äldsta, allt verkar bara bra. De har gjort en testomgång och gjort tre Nationella prov i SV. Det gick bra och hon klarade alla, vilket är lovande inför nästa år då de ska genomföra dem på "riktigt". (Till M: Jag kan inte låta bli att skriva om T och hennes resultat i NP. Attans att jag inte visste det i onsdags :-) )


I morgon är det veckans bästa dag, det är fredag och vi har hela helgen framför oss!

Trevlig kväll! Vi ses!

Kram L

1 kommentar:

  1. Hihi, vad härlig du är :) ...och såå roligt med T:s NP-resultat.

    Måste testa jordgubbscoulisen...låter supergod...och vad mkt fint hos Vitrinskåpet. Måste lägga en order snart eftersom teet tog slut i veckan.

    Den här veckan har varit galen och jag har varken hunnit blogga eller läsa mina favvobloggar :S. Sååå skönt med fredag!


    Många fina bilder i din blogg!

    Ha nu en finfin helg! Kraaaaam Malin

    SvaraRadera