söndag 8 december 2013

Den storas födelsedag



Tänka att den stora har blivit 8 år. Jag kan fortfarande känna hur det kändes när vi var på BB. Hon var så liten och pyttig och ville varken sova och äta.  Allt var så nytt. Det var ljusstakar i alla fönster, det snöade och jag ville åka hem med henne och mysa

Vi har firat henne nu i helgen, det är det sista kalaset för det här året. På morgonen brukar hon komma ner till oss och öppna alla sina paket i min säng. Det var paket under hela sängen. I år var hon ivrig och kom redan klockan fyra på morgonen, hon hade vaknat och trodde att det var dags att gå upp. Efter ett tag lyckades hon somna om nära mig, för nära, jag kunde inte somna om. Till slut var det den lilla som inte kunde hålla sig. Hon väckte oss alla med att tjata om julklappen i strumpan, den som tomten lämnar på natten. Den stora öppnade sina paket och blev nöjd. Hon fick bland annat ett Lego Friends hus och efter det såg vi inte henne mer än när det var dags att äta.




På kvällen åt vi entrecote, "backelhasspotatis" och pepparsås, allt efter hennes önskemål.





Sedan blev det naturligtvis tårta på laktosfri grädde.



 Ljusstakarna i fattigmanssilver, gratängformen och tårtfatet är från Vitrinskåpet

På eftermiddagen ska vi på glöggmys till M och A, det ska bli trevligt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar