torsdag 19 december 2013

Stora "klappdagen"

Hej!

I dag är jag ledig och jag passar på att slå in de sista klapparna. Jag envisas med att ta hem alla blivande klappar oinslagna och frossar sedan i omslagspapper och snören. Hela köksbordet är fullt av presenter, julpapper, vackra snören och etiketter. Det tar lång tid och varje år inser jag att det tar mycket längre tid än vad jag tänkt.



Som så många andra tycker jag att det är roligare att få ge bort en klapp än att få en. Jag tycker om att lägga ner mycket tid på själva inslagningen. Ja, jag vet att det är onödigt, speciellt till den lilla som river upp paketen på två sekunder men visst är det trevligt att få ett fint paket?

Julpapperna och tillhörande etiketter är köpta på IKEA och finns även i guld.

 


Nu ska jag steka hamburgare till en liten snorig och hostig tomtenissa.

Vi ses!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar