tisdag 31 december 2013

Gott Nytt År!

Redan nyår, vad fort året har gått. 

Det är svårt att sammanfatta året, det har hänt både roliga och tråkiga saker. Jag behöver nog sitta ner en lång stund för att plocka ut de goda och det mindre goda, de beska, karamellerna. Jag hoppas att jag får tid för det i veckan.

Årets sista dag blev mulen och trist. Vi var ute och gick en liten runda men det blåste kallt och den lilla ville hem till utlovad varm choklad.

Kvällen blir stillsam, bara familjen. Vi är fortfarande småkrassliga, speciellt mannen. Han har varit dålig i tre veckor och är ganska trött i kroppen. För att få lite nyårsfeeling har vi dukat fint och klätt upp oss, i alla fall barnen. Själv hasar jag fortfarande runt i gamla urtvättade jeans, ni vet de där sköna favoriterna, och tofflor som är två storlekar för stora.

Barnen bygger ett tält i soffan av alla filtar som huset äger och när jag frågar vem som ska städa ropar barnen "pappa!!"





Hur firar ni in det nya året?

Nu ska jag förbereda middagen.

Gott Nytt År på Er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar