fredag 27 december 2013

Mellandag

Det är en riktig mellandag, den är mellanslö, vi är mellanmätta och vädret är mellan snö och slask.

Nu är julen redan slut. Det är lite trist och samtidigt lite skönt. Tänk vad mycket tid vi ägnar åt att förbereda oss inför julen, jämfört med hur fort julhelgen faktiskt går. Det blev en konstig mening, jag hoppas att ni förstår vad jag försöker säga. Snart är det 2014.


Börjar redan så smått att plocka bort julen. De röda lyktor har bytts ut mot dessa ljusstakar i fattigmanssilver. De är från Vitrinskåpet och dit kommer ni om ni klickar här .

I dag har vi inte gjort speciellt mycket. Vi har varit nere i den lilla staden och barnen fick shoppa för pengarna som låg i deras julstrumpor. Vi fastnade inne i parfymaffären och där inhandlades det nagellack och läppglans. Den lilla gör sina köp, eller rättare sagt sina impulsköp, snabbt utan att vela. När det gäller den stora hinner det bli en ny årstid innan hon valt det hon vill ha. Butiken är liten och till slut kände jag att de ville att vi skulle gå så att nya (handlande) kunder kunde få plats att komma in.

Det snöade i morse men nu är det bara snö och slask och omöjligt att busa i. Barnen längtar efter snö och pulkaåkning. Vi ska försöka ta oss till ishallen under lovet och åka skridskor. Den lilla har aldrig sett sin mamma åka och säger att hon ska lära mig det. Jag har inte åkt sedan jag själv gick i skolan och det är lääänge sedan. Jag fick ett par vita flickskridskor, ni vet sådana som alla flickor åkte i på 80/90-talet, av en snäll arbetskamrat, C-J. Nu kan jag inte skylla på att jag inte har några skridskor...

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar