söndag 1 december 2013

Första Advent

Hej på er!

Blåser ni bort? 

Äntligen är det första advent med allt som det innebär!
Här har det varit en blåsig första advent. Jag, mamma och den stora har varit på julskyltning/julmarknad i den lilla lilla staden och vi höll på att blåsa omkull.

Det fanns ponnyridning, häst och vagn, tomte, livemusik och brinnande eldar. När vi kom hem luktade vi som rökta böcklingar. Det enda som fattades var luciakandidaterna. I år blir det ingen lucia, ingen kröning i kyrkan och det är trist. Orsaken är, om jag fatta rätt, att det inte fanns några kandidater. Synd.

Jag köpte inte en enda klapp, däremot köpte jag mig ett par änglar, helt otippat. En med vit kjol och en i silver. Inte riktigt min stil men något hos dem gjorde att de fick följa med hem. (Jag tror att det beror på att jag kan tända ett värmeljus i dem.)  Det var trevligt att få en försmak av julen.



På förmiddagen firade vi advent med saffranskaka. Den första för året är alltid godast.


Vi har som tradition att alltid äta "Tomtegröt" och lax på toast varje advent och vi, som så många av er, avslutar alltid kvällen med glögg. I kväll blev det glögg med smak av choklad och chili.




Efter helgens födelsefest, blåst och glögg är jag alldeles slut och ska ta en tidig kväll.

Natti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar