onsdag 25 december 2013

Kom tomten?

Hej på er!

Vi missade honom, Tomten hade så väldigt många barn att åka till. Tyvärr hann han inte komma in utan lämnade en säck med klappar på trappen. Dessutom hade han så bråttom att hans tomteluva fastnade i mina föräldrars äppleträd.

Hur var er julafton? Min var lugn och skönt, precis vad jag behövde. Det var bara den stora som var frisk, alla vi andra har fortfarande en envis bacill i kroppen. 

Tidigt i morse ringde mannens mobil och jag trodde att han glömt att det är julledigt. Det visade sig att han skulle in och hänga på låset till mellandagsrean på Elgiganten. Till barnens lycka kom han hem med en surfplatta. Nu får vi göra ett schema så att det blir konfliktfritt i huset.

Barnen sov superlänge, till åtta. Den lilla kom in till mig och var ledsen över att tomten inte hade lagt ett paket i strumpan och undrade om han kanske var arg för att han bara fick gröt en natt. Efter en stund kom hon på att hon fått massor av leksaker som hon kunde leka med, helst samtidigt. Vi åt frukost med sällskap av film, lego, glitterlim, målarböcker, strasspärlor och Pet Shops.








 Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar