onsdag 4 december 2013

Vem tjuvade min julinspiration?

Hej på er!

Jag undrar vem som tjuvade min adventskänsla?

Trots julmarknad, stjärnor i fönstren och glögg har jag ingen energi och inspiration för att julpynta. Jag har tittat in hos många fina bloggar och jag tycker att ni alla har fantastiskt fint i era hem. Själv tänker jag varje kväll att " i morgon ska jag...". Jag börjar bli lite frustrerad. 

Tro det eller ej, men en stjärna i guld har kommit in i huset. Jag tänkte att det skulle matcha kristallkronan i sovrummet. Nu ligger den på köksön och väntar på att mannen ska hänga upp den.



I morgon ska jag "ta nya tag" och se till att det blir lite fint här hemma. Den stora ska ha sitt "vuxenkalas" nu på lördag. Puh! Det är sista kalaset för det här året. J har traditionsenligt beställt en tårta med rosa marsipan och faktiskt, jag tycker att det är ganska skönt att slippa baka. Vi har bakat, kalasat och firat hela hösten och kanske är det därför jag inte har någon julkänsla.

I morgon har de som vet, lovat snö och det ser jag fram emot.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar