måndag 23 december 2013

Dan före dan

Hej!

I dag har solen tittat fram, blåsten har dragit förbi och vi har passat på att vara ute en stund. Den lilla är nästan hostfri och börjar bli riktigt pigg. 

Nu på eftermiddagen har jag varit i den lilla staden och handlade julklappar till mig själv. En adventsstake från Cult Design och en svart klänning till nyår (har tyvärr inga foton på dem).

När jag städade i mitt skåp hittade jag en "frostig" gran från förra huset. Den har inte varit framme på snart sju år. Den är lite svårplacerad och jag har för mig att den har ett litet syskon som jag inte kan hitta.



Jag har slagit in "prydnadspaket" av julpapper som jag sparat och den lilla är ofta framme vid bordet och känner på dem. Hon undrar om det verkligen är sant det jag säger, att det inte är något i dem, förutom tomma kartonger.


Visst är det skönt med lite sol?


J ska koka gröt....igen. Den är till Ris à la Malta, ett måste på julbordet enligt min man och min mamma. Själv tycker jag att det är "så där".

 Resten av dagen ska vi bara julmysa, dricka glögg och titta på tv.

1 kommentar:

  1. Så mycket julfina bilder på din blogg nu! Fudgen blev ju toppen i hjärtformarna :). Ville bara titta in för att önska er en härligt god jul!

    Bamsekram Malin

    SvaraRadera