fredag 6 december 2013

Lätt snöstorm

Hej på er!

I där det en bättre dag. Den lillas öronvärk är något bättre och hon har sovit nästan hela natten. Alla dagar utan penicillin är bra dagar.

Här blåser det en lätt snöstorm utanför knuten. Det är inte många snöflingor som kommer, mest blåst. Förhoppningsvis var gårdagen den sista vinterdagen utan snö. Ja, jag vet att jag tjatar om snön men jag tycker att en jul ska vara vit.

Det är studiedag i dag och jag har båda barnen hemma. Vi har målat gipstomtar och snögubbar. De har precis torkat och väntar på att få lackas och bli överösta med glitter. Just nu bygger barnen lego på övervåningen och jag törs knappt gå upp och titta hur det ser ut på golvet, jag antar att det blir J och jag som får städa. Nu när jag är själv på nedervåningen har jag passat på att knåpa ihop ett julfat.

Det här ljusfatet får stå framme på soffbordet, det matcher den nya soffan. Det är sällan jag pyntar i rött till jul, det blev faktiskt riktigt stämningsfullt en sådan här vinterdag. Fatet hittar ni här hos Vitrinskåpet och är egentligen en mattallrik.
Förresten, såg ni Ernst i går? Jag gillar kommentaren om att det bara är att trycka in en ljushållaren i skinkan, stoppa i ett ljus och tända. Vad gör man inte för att komma i stämning? Jag menar naturligtvis julstämning :-)   Inget ont om Ernst, jag uppskattar att titta på alla hans" egnagjorda äpplegrankvistarförmycketpyntdekorer".  När det är Ernst har jag och den stora har mysstund i soffan. Missar sällan ett program.
 Snart är det dags för locktången att få arbeta lite, en stor lockig tofs är beställd. Den stora ska ha dansuppvisning och det är bestämt att alla ska ha "hästsvans", vitt linne och svarta korta tights. Det är mycket lättare än förra året, då skulle det vara rosa balettkjol till första numret och glitterkjol till den andra. Jag letade balettkjol i flera veckor. Nu ligger den i en låda och dammar.

Trevlig fredag!

KraaaaaaaaM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar