torsdag 5 december 2013

Rusningstrafik i natt

Bara regn och regn. Var är snön? Ettt tag kom det stora blöta snöflingor som genast försvann så fort de nuddade marken. Nu är det fortfarande mörkt ute och dessutom blött.

Jag är trött i dag, den lilla som annars inte gråter i första taget fick plötsligt ont i örat och skrek i en timme i går kväll. Det var en tuff och svettig kamp om Alvedon. Den här gången vann faktiskt jag. Hon insåg att det var bättre att nästan kräkas av Alvedonsmaken än att försöka sova med öronvärk. Stackare! När hon äntligen kunde komma till ro och somna sov hon bara korta intervaller. Det har varit mycket springande upp och ner för trappen i natt, rena rusningstrafiken. Det var två trötta föräldrar vid frukostbordet i morse. Det är tur att det är min lediga dag i dag. Vi har tittat på Boli, pärlat pärlplattor och bakat.

För vad gör man när det regnar? Bakar!

Jag och den lilla har bakat muffins i silikonformar från Lidl. Blev sådär, nästa gång, om det blir någon mer gång, ska jag baka på vanlig sockerkakssmet.



Vi väntar fikabesök. En av den storas gäster glömde bort kalaset  i lördags och då får vi passa på att ha ett mikrokalas i dag.


Fatet är från Vitrinskåpet och det hittar ni här

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar