söndag 29 december 2013

Inför nyår

Hej på er!

I går var vi på bio och såg Sune på bilsemester, den var rolig. Barnen mumsade toksalta popcorn, drack Mer, satt på upp och ner vända pulkor och tokskrattade åt Sunes pappa Rudolf. Jag skrattade också en hel del och jämfört med Sune i Grekland kändes den här mer anpassad för hela familjen. (Inte lika barnslig.) Ni som sett filmen vet att det finns en get med och som har en ganska stor roll. I dag har jag och den lilla diskuterat hur tokig Håkan var som busade med "tjejbocken", vilket fick mig att inse att vi måste nog prata om att honor och hanar har olika "namn".

Familjen börjar äntligen bli pigg och nu känns det i kroppen att vi varit inne i en hel vecka. I dag har barnen och J varit och åkt skridskor, själv städade jag, hängde tvätt, tömde diskmaskinen, fyllde den och nyårspyntade husets nedervåning. Vi har fortfarande inte gjort något med övervåningen och därför känns det inte lika roligt att inreda där. I vår ska det målas och tapetseras och det ser jag fram emot. Jag diskade också lite glas som vi nästan bara använder till nyår.....varför? I år fylls de nog inte med dryck, utan med chokladmosse smaksatt med Amarula cream/likör.

Jag har som vanligt lekt med kameran.

Zoom på ljusmanschettens droppar.

Här har jag försökt få bort dropparna men jag vet inte riktigt hur det blev.

Ser ni kissen?
Söndagskväll och ingen söndagsångest! En hel vecka kvar innan terminen startar. 

Vi ses!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar