tisdag 2 december 2014

Att baka (uppdaterad)

Nya kökshanddukar från Vitrinskåpet.



Hej!

I dag har jag jobbat hemma. Det är lugnt och skönt att jobba hemifrån samtidigt som det är stressigt att inte vara på plats, att inte ha kontroll över lektionerna. Jag och finaK har arbetat med att få till matriser. Det tog sin tid, vi vände och vred på ord och formuleringar tills vi blev alldeles snurriga. Det är inte alltid lätt att skriva "enkelt".

Morgonen började lugnt och skönt, jag hann till och med titta en kort stund på Nyhetsmorgon, sedan kom känslan av att jag inte gjort tillräckligt. Har jag skrivit tydliga vikarieinstruktioner? Jag kanske skulle ha varit med på mötet? Vad det dumt att välja att arbeta hemma nu innan betygen? Och då blev det stressig! Ni vet, det här med att hitta balansen.....
Nu har min ordinarie arbetstid slutat och jag ska sätta en deg på jäsning innan raringarna kommer hem. 

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar