fredag 5 december 2014

Det känns i luften

Min vita orkidé envisas med att blomma tre gånger om året trots att jag glömmer bort att vattna den och trots att bladen är skrynkliga som russin. 

Hej!

Visst är det skönt med fredag? I dag är vi trötta och det blir hämtmat, orken räcker inte till och det beror nog mest på att jag tokfrusit hela dagen. Jag har haft mina axlar upp till öronen och hela kroppen är stel. Termometern visar endast en ynka minusgrad så jag kan inte säga att det egentligen är speciellt kallt men det känns i luften att den förbereder sig för snö. Vem vet, vi kanske får en vit jul. 

Tänk att det bara är två skolveckor kvar till jullovet och jag har inte kommit igång med "julandet". Jag gör några tafatta försök men det blir inte mycket av det. I helgen tänkte jag (och flera hundra till) passa på att köpa klappar och kanske bidrar julshoppingen med lite julkänsla och inte bara en tom plånbok.
Ha den bästa fredagen!

Vi ses!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar