lördag 20 december 2014

Från kaos till kosmos


Plötsligt tittade solen fram och köket blev ljust och lite mer fotovänligt.

Hej! 

Vilken skillnad! Jag kände i hela kroppen att jag behövde ljuset. Egentligen vet jag inte om det var för att ljuset visade det som gömt sig i mörkret, det stökiga, eller om jag verkligen fick energi.

Mina föräldrar kom på förmiddagsfika och sedan tog de med sig barnen hem. Efter en kort promenad gick allt det tråkiga lite lättare. Jag tänkte att det är bäst att "köra på" medan det är just och sedan ta det lugnt. I garderoben väntade de blivande klapparna på att bli inslagna. Jag sparar alltid inslagningen tills allt är handlat, då sätter jag på Michel Bublé, river runt bland papper och dricker ett stort glas avslagen julmust. De ni! Traditioner!

I år var det nog mer kaos en vanligt, hela bordet var fullt av papper, snören och presenter.

 Efter några timmar, några dammtrasor och intensiv motion med dammsugaren (J städade) såg det hyfsat ut.
Jag hoppas att nu haft en trevlig lördag och njutit av solen!

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar