torsdag 18 december 2014

Julens favoritfudge

Nackdelen med att göra gjulgodis före jul är att den hinner ta slut. 

Hej!

Den här fudgen är min favorit, god och väldigt enkel att göra. Jag tycker om när fudgen inte är för torr utan är lagom krämig.

 Det är superenkelt.

Chokladfudge med en lätt smak av mint

1 burk Karamelliserad mjölk
400 g choklad, grovt hackad
50 g smör i bitar
ev. pepparmintsolja

Smält karamelliserad mjölk tillsammans med hackad choklad och smör i bitar. Tillsätt ev pepparmintsolja, jag använde drygt en halv tsk. Låt allt smälta och rör till en blank smet. Bred ut den i en bakplåtsklädd långpanna, ca 20*20 cm. Jag gjorde min fudge sent på eftermiddagen och lät den stå framme tills jag gick och lade mig, då ställde jag in den i kylen. Nästa dag skar jag upp fudgen i bitar. Förvara den i kylen (i en burk med lock).
Njut!

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar