tisdag 23 december 2014

Dan före doppardan

Årets gran! På barnens begäran går den i rött och guld, det vita silvriga fick stanna i lådan.

Hej!

Jag började dagen med att trillat och steka ett lass köttbullar, det blev en hel del. Efter det var vi ute en stund i snön och åkte pulka, det är fint med snön och det är mycket lättare att aktivera barnen. När de kom in var de härligt rödmosiga av den friska luften och håret stod rakt upp när de tog av sig mössorna. De var blöta och glada, precis som det ska vara en vinterdag.

Jag börjar känna mig klar och välkomnar julen och jag är inte den enda. Små förväntansfulla fingrar känner lite på paketen under granen...i smyg...I kväll ska jag och M ställa ut lite gröt till tomten, jag hoppas att tomten har ätit upp all gröt tills jag ska natta (läs: att jag kommer ihåg att kasta gröten och ställa ut skålen igen).

Nu ska jag bara njuta av kvällen, dricka glögg, sitta nära små i soffan och lukta på nyduschat hår. Jag gissar att det blir svårt att få barnen att somna. Jag säger till dem som min mamma sa till mig. Hon sa alltid att det var bättre att jag somnade tidigt, då skulle inte väntan bli så lång (och hon skulle få tid att slå in de sista klapparna). Jag svarade att jag ville vara uppe länge så att natten blev kort. Precis så svarar T. Det är mysigt med barnens förväntan, de gör hela julen och jag känner mig tacksam.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar