söndag 21 december 2014

Fjärde advent

Nu är nästan alla paket inslagna.

Hej!

I dag tänder vi det fjärde ljuset och det är mysigt. 

Det är fortfarande fint väder men ingen snö. Vi tröstar oss med fyra minusgrader och frost.

I dag har vi varit och matat de stinna rultande änderna. Det fanns inte en enda and på gräsmattan när vi kom men så fort vi öppnade brödpåsen kom de från både luften och vattnet. Jösses! En del av dem kunde inte ens vagga fram utan att magen släpade i backen. Hur ska det sluta? Det är lång tid kvar av vintern! 

När vi kom hem slog jag och T in de sista klapparna. I morgon ska jag köpa de sista men då får de slå in dem i affären.
 Jag börjar varva ner nu och då kommer tröttheten. Nu vill jag nästan inte göra någonting alls, till och med matlagning känns jobbigt. Halsen svider och näsan rinner, kanske är det en förkylning på gång. J har inte varvat ner och han har stressat runt oss hela dagen. Egentligen vet jag inte varför han är så stressad men det är lika bra att han får "greja".

Det luktar apelsin här vid köksbordet och jag ska nog också ta en fruktstund.

Vi ses!

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar