lördag 20 december 2014

Efter tuff förhandling

Efter en tuff förhandling där jag tvingades välja bort det vita, det silvriga och det "gamla" blev temat på granen 2014 rött och guld. 

Hej!

Tillsammans med familjen Andersson hakade vi på gröna plastkrokar på kulor och snöflingor. Jag tycker om Sunes Jul, inte bara för att pappa Rudolf är klantig utan för att jag kan sitta och skratta tillsammans med mina barn. Barnen skratt är det bästa! Ni vet väl att ni kan titta på gamla julkalendrar via SVT Öppna Arkiv.
Det är de här stunderna som är bäst. Att få sitta och pyssla, spela julmusik, äta pepparkakor och prata om det som är viktigt, svårt, jobbigt och konstigt. Jag blir imponerad, förundrad och varm. Vad de kan, vad de vet och vilka kloka funderingar.
Nu är det nog dags att klä den gröna.

Vad hittar ni på idag?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar