måndag 22 december 2014

Bountybollar

Dessa godingar är inte de vackraste men de är försvinnande goda!

Hej!

Jag antar att ni redan är färdiga med godistillverkningen men jag vill gärna tipsa er om lite mer sött. I vanlig fall kan jag ha lite "svårt" för kokos men dessa Bountybollar är redan slut.

Här är receptet, ca 20 st

50 g smält smör
100 g riven kokos
2 dl florsocker
1/2 dl vispgrädde
200 g Smält ljus choklad

Blanda smält smör med riven kokos, florsocker och vispgrädde. Rulla till bollar, lägg dem på en tallrik och ställ i frysen i minst 1 timme. Doppa dem i smält choklad och låt stelna i små formar.




Eftersom jag är känslig mot laktos får jag nöja mig med en tugga.

Det är väl lika bra att starta upp godistillverkningen nu, Bountybollar och fudge står på schemat.


Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Åh! Det där receptet måste jag testa! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittat till mig! God Jul!

    SvaraRadera
  3. Mums! Inte fresta mig så när jag är ute och bloggvandrar. Samtidigt ser jag den frestande bilden under din text "I varm choklad". Jag önskar dig en god fortsättning. m v h Bosse Lidén

    SvaraRadera