torsdag 25 december 2014

Vinter i trädgården

Det är snö och -5 ute. För två timmar sedan stod termometern på -11, nu skiner solen och köket badar i ljus. Så fint!

Hej!

Kom tomten? Hur har ni det i dag?

Här är det lugnt och skönt. Brasan värmer och vi är fortfarande mätta från i går. Vi hade en fin julafton med familjen. Många tända ljus, snö, god mat och förväntansfulla raringar. Efter lunch åkte vi pulka tills kinderna var alldeles röda och små fingrar var sugna på att öppna paket. Tomten hann inte stanna i går utan lämnade, precis som förra året, sin säck på trappen. M funderar över tomten, om hon ska tro eller inte. Jag tror att hon vill tro men egentligen vet hon att det inte är en riktig tomte som lämnar julklapparna. Fint på något vis!

Kvällen i går var precis så där lagom lugn och mysig. Barnen pysslade med sina klappar och vi vuxna pratade om allt möjligt medan vi slötittade på tv. 

I år är jag inte lika trött som förra julen men har svårt för att sluta känna mig stressad. Jag har inte något att stressa över men jag känner att jag vill (hinna med att) göra så mycket, att tiden kanske inte räcker till. Jag behöver vara i nuet och inte tänka framåt. Jag har haft ett omtumlande är med många känslor och jag känner mig tacksam över allt det fina, att jag får uppleva det.

Nu ska jag ta på mig varma kläder och ta en kort promenad innan solen går ner. Det gäller att passa på medan det är sol. Det är också skönt att få gå ner gårdagens julmat, dagens måste ju få plats.

Trevlig juldag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar