onsdag 31 december 2014

Inför det nya året!

Det är inte så mycket ändrat inför nyår. Det röda är borta och det känns bra. 

Hej!

Tittar in till er en kort stund mellan frukosten och middagen. Jag tar det lite lugnt i dag, magen krånglade i går och kvällen spenderades i soffan med varma filtar. Jag har lärt mig att frossa och magbesvär inte är en lyckad kombo. I dag mår jag bättre och jag vet jag inte vad det är/var som spökar. Det är den fjärde året i rad som någon i familjen är krasslig på nyårsafton. Vi ska var hemma i dag, jag vill inte riskera att jag smittar någon. 
Nu har snart ett år passerat och jag har lärt mig så mycket. Jag har blivit så mycket bättre på att prioritera och sortera i min vardag. I dag lägger jag inte alls ner lika mycket tid på vissa saker utan tycker att det är bra som det är. Jag tycker att jag är på en god väg att hitta balansen. Året har varit en berg och dalbana mellan stress och trötthet. Jag har stressat för att hinna med det som måste göras men också med det jag vill hinna med att göra. Däremellan har jag varit helt slut. Det kan tyckas som att mitt år bara varit tungt men jag är nöjd, jättenöjd!! Mer än nöjd!

Det blev oplanerat lite personligt och jag hoppas att det inte gör något. Nu vila, sedan ska middagen tills i kväll förberedas (av J) och kanske ska jag slå till på en duk. Jag tycker att det är väldigt fint hos andra men har insett att det här med duk inte riktigt är min grej. De är svåra att stryka och blir så lätt smutsiga. 

Sist men inte minst
Gott Nytt År! 

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar