onsdag 17 december 2014

D.I.Y.


  Jag har övat inför skolans pysseldag.

Hej!

Vita pappersgranar håller min ensamma ren sällskap. Lite träd kanske får honom att känna sig hemma.
 Det är superenkelt att göra den stora granen. Klipp ut 5 stycken cirklar i olika storlekar. Det ska skilja 3 cm mellan varje. Min minsta är 7 cm och den största är 18 cm. Vik dem på mitten och fortsätt så tills du vikt 4 gånger. Klipp toppen så att du kan trä delarna på en blompinne, klipp inte för stort hål då glider delarna ner och klipp inte den minsta delen, den som ska vara på toppen. Veckla ut cirklarna och vik vecken, du gör ungefär på samma sätt som du viker en smällkaramell, som ett dragspel. Jag har en blyertspenna och en trådrulle som stöd. 

Den andra granen kräver lite fingerfärdighet, det är inte komplicerat men kräver många vikningar. Den är svår att förklara, jag ska försöka hitta en länk.

Onsdag och bara två fjuttig dagar kvar. Snart ska vi dansa in julledigheten med eleverna och dela ut betygen. 

Nu är det mer pyssel på gång. Barnen ska slå in sina klappar och det gäller att vara med och få ordning i kaoset.

Önskar er en fin kväll!

Kram Lena

1 kommentar:

  1. Så fina de blev. Jag är inte så pysslig men den stora granen ska jag testa med mina systerdöttrar. Tack finaste du för vinsten ♥
    Jag har skickat ett mail till dig. Jippi!
    Kanske har jag nämnt det tidigare men bara måste trycka på det igen. Tapeten bakom renen, den är underbar. Jag önskar att jag vågade lite mera. Här är alla väggar vita..........
    Stor kram Kristina

    SvaraRadera